Michelisz Norbert

  • Világbajnok autóversenyző

  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Alig kezdődött el az év, máris jó hírnek örülhettem: idén végre a teljes köríven versenyzünk majd Szuzukában. Ez azért nagyszerű, mert ebben a formájában a japán pálya és Spa volt a két nagy kedvencem a szimulátoros korszakomban. És 2014-ben mindkettő benne van a versenynaptárban!

SZUZUKA – Végre teljes kör!

Évről évre elhangzott, hogy Szuzukában a nagy köríven versenyezhetünk majd, de aztán sosem lett belőle semmi, ezért is örültem nagyon a bejelentésnek, hogy idén végre az igazi szuzukai pályán róhatjuk a köröket. Ez egy régi vágású versenypálya lendületes vonalvezetéssel, híres kanyarokkal, nem véletlen, hogy az első komolyabb számítógépes játékokban, mint például a GP2, messze a favoritom volt. Sajnos a rövidebb nyomvonal teljesen más hangulatot kölcsönzött neki, egyfajta stadionérzetet adott a pályának. Ez egyáltalán nem jellemzi a teljes kört, ami tele van szintkülönbségekkel, beláthatatlan kanyarokkal, komoly vezetéstechnikát igénylő feladatokkal. Nem azt mondom, hogy a kis vonalvezetésben ebből semmi sem maradt, hiszen ott voltak a híres S-kanyarok. Mégis inkább az általam kevésbé preferált pályák közé tartozott Marokkó mellett. Fura érzés, hogy nem lesz teljesen ismerős, és teljesen új sem a pálya. Az egyik részén versenyeztem már háromszor, de a kétharmadán csak szimulátoron mentem eddig. Alig várom a találkozást!

SPA – A régi idők hangulata

Spa is bekerült az idei versenynaptárba, amibe a 2000-es évek elején „zúgtam bele", amikor már nemcsak a Grand Prix Legendsszel, hanem más szimulátoros játékokkal is képben voltam. A belga pályán minden egyes kanyarban van valami kihívás, valami különlegesség, ami bizsergető érzést kölcsönöz a versenyzőnek. Tudom, hogy ha most elkezdenék körözni rajta, egyszerűen nem unnám meg soha, mert még a kisszobában egy műanyag széken a monitor előtt ülve is élmény rajta menni. Az első szektorban ott van az F1 leghíresebb kanyarkombinációja, az Eau Rouge, amelyen a mostani Forma–1-es pilóták teli gázzal, lassítás nélkül száguldanak át. Azt mondják, a régi időkben volt igazán nagy kihívás ezt a részt teljesíteni, mert akkor még nem volt az F1-es autóknak akkora leszorítóereje, hogy szinte egyenesként lehessen kezelni. A WTCC-ben lassabban megyünk majd át rajta, mint a Forma–1-esek (bár bőven 200 feletti tempóban), de mi sem tudjuk majd teli gázzal leküzdeni, így egy kicsit „régi idők hangulata" lesz a dolognak. A másik különlegessége Spanak az időjárás. Olyan hosszú a pálya, hogy miközben az egyik fele csont száraz, a másik simán lehet vizes a locsogó esőtől.

+1 MONACO – Virtuális világcsúcs

Ha már a két kedvenc pályám bekerült a sorozatba, lenne még egy kívánságom: Monaco. Itt sem versenyeztem még soha, de egyszer nagyon kipróbálnám, egyrészt mert szeretem a városi pályákat, másrészt mert hasonló kihívás lehet, mint Makaó. A Forma–1-es pilóták nyilatkozataiból tudom, hogy Monacóban minden apró hiba megbosszulja magát, és ezt egyszer szívesen megtapasztalnám én is. Már csak azért is, mert a Grand Prix Legendsben sokáig nyüstöltem, és volt olyan időszak, amikor enyém volt a monacói világcsúcs a Ferrarival. Sajnos nem sokáig tudtam megtartani a „címet", mert iszonyatosan erős volt a konkurencia a legendás pályán. Kíváncsi vagyok, élőben mire lennék képes rajta. Talán egyszer ennek is eljön az ideje!